Tuesday, February 8, 2011

Lemang goreng kegemaran suamiku.


Pagi pagi lagi dah di sajikan dengan gambar lemang ni..best tak?? *gulp* telan air liur.. lemang yang kat bawah ni adalah lemang yang telah di bawa oleh kawan ku si Yuni masa kerja malam hari tu..yang ni bukan lemang goreng yang saya nak ceritakan tu ye..




Ini lemang biasa yang baru di keluarkan dari buluh tu then di potong potong seperti ini... cara2 nak goreng senang sekali ye kawan kawan..sedia kan kuali dan panas kan minyak macam nak goreng ayam tu..then buka daun pisang yang ada pada lemang ni. kemudian goreng lah seperti biasa lemang tersebut sehingga lah menjadi kekuning kuningan seperti gambar di bawah ini..

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.





TADAAAA!!!! dah siap pun lemang goreng kita! lemang ni telah di goreng oleh suami ku untuk sarapan psgi di hujung minggu hari tu..ni memang kegemaran dia..sebab adik beradik dia kat kampung (Besut) pun suka makan lemang goreng ni...selalunya kami makan dengan ayam masak kicap jer ataupun seperti kat gambar tu..kami makan dengan ayam goreng..tak kisah nak makan dengan apa sekali pun boleh mengikut citarasa masing masing ye..





Kalau tak suka goreng,makan lah begitu sahaja bersama sama dengan rendang ayam atau daging :) terima kasih sekali lagi kepada sahabat ku Yuni sebab siap suruh hubby dia hantar ke OT lemang lemang ni masa kerja malam hari tu. lemang ni mak dia bawak dari kampung.. masa yuni cakap pasal lemang saya terus terliur..that's why dia terus call cik abg dia minta hantar kan lemang..so di malam CNY tu kami beraya dengan Lemang.tukar konsep sikit :p





Nyummeh!! sedap sekali!! toing toing..jangan terliur ye..jom makan lemang hari ni juga! *mana nak cari :p *

adiossss...

1 comment:

  1. Salam.. saat menulis komen ni sy pun sedang menikmati keenakan lemang goreng. Suami sy yg perkenalkan lemang goreng ni dan skrg jd fav saya pula.. kalau mengidam tu mmg meleleh air liur, ye la kan.. mana nak cari lemang kalau bkn musim raya. So saya tanak pulut cam buat lemang tu. Bentuk2kan jd bulat dan leper kemudian goreng.. sama je rasanya.

    ReplyDelete

Advertisement

Blog Widget by LinkWithin