Friday, May 23, 2014

Lagu kegemaran Bapa sebelum pergi, Encik Mimpi - Rindukanlah







Arwah bapa jarang suka lagu melayu yang baru-baru. Tapi lagu ni lah lagu yang bapa paling minat dalam bulan-bulan terakhir hayatnya. Umpama pesanan terakhir buat mama dan kami semua. 

In loving memories of Allahyarham Tawith Bin Hj. Sungkit. 
Al-Fatihah. 



Encik Mimpi - Rindukanlah ( Lirik )

Lirik Lagu Rindukanlah – Encik Mimpi

Ku benar-benar sayang
Pada dirimu oh kasihku
Janganlah engkau ragu pada diriku

Dan aku berkelana mencari
Harapan yang kita impikan
Dari terbitnya sang suria
Hingga tenggelam


Dan ku ingin cinta sejatimu
Dan ku ingin harapan hatimu
Oh janganlah engkau bersedih
Oh ikhlas-ikhlaskanlah hatimu

Rindu-rindukanlah diriku
Sepanjang hari-harimu
Sayangku ku adalah milikmu
Sayangku ku adalah
Milikmu yang kau rindu
Doa-doakanlah diriku di dalam hatimu
Di dalam nafasmu
Sepanjang hari-harimu

Ku benar-benar sayang
Pada dirimu oh kasihku
Janganlah engkau ragu pada diriku

Dan ku ingin cinta sejatimu
Dan ku ingin harapan hatimu
Oh janganlah engkau bersedih
Oh ikhlas-ikhlaskanlah hatimu

Rindu-rindukanlah diriku
Sepanjang hari-harimu
Sayangku ku adalah milikmu

Dan ku ingin cinta sejatimu
Dan ku ingin harapan hatimu
Oh janganlah engkau bersedih
Oh ikhlas-ikhlaskanlah hatimu wo

Dan ku ingin cinta sejatimu
Dan ku ingin harapan hatimu
Oh janganlah engkau bersedih
Oh jangan-janganlah kau
Bersedihkan hatimu kekasih

Rindu-rindukanlah diriku
Sepanjang hari-harimu
Sayangku ku adalah milikmu




Rindu Bapa :(

Wednesday, May 21, 2014

Miss u Dad :(



Dad,


You look so handsome in this suit dad. We miss u everyday. Tears falling while i'm working & everytime i look at your photos. You left without your last words to all of us.

 

Penerimaan untuk semua ini memakan masa. Kami sekeluarga sudah sedaya upaya untuk mengalih tumpuan supaya tidak terlalu bersedih, tapi the feelings will come suddenly. InsyaAllah, slowly we will recover.


Semoga bapa tenang di Sana. 

19 April 2014 - 19 May 2014

Genap sebulan pemergian bapa. 

Al Fatihah buat Allahyarham Bapa.






Sent from my iPhone

Sunday, May 18, 2014

All of Me - John Legend Cover by Luciana Zogbi







Whats your current favourite song right now? This is mine :)


All of Me


What would I do without your smart mouth?
Drawing me in, and you kicking me out
You've got my head spinning, no kidding, I can't pin you down
What's going on in that beautiful mind
I'm on your magical mystery ride
And I'm so dizzy, don't know what hit me, but I'll be alright

[Pre-Chorus:]
My head's under water
But I'm breathing fine
You're crazy and I'm out of my mind

[Chorus:]
'Cause all of me
Loves all of you
Love your curves and all your edges
All your perfect imperfections
Give your all to me
I'll give my all to you
You're my end and my beginning
Even when I lose I'm winning
'Cause I give you all of me
And you give me all of you, oh

[Verse 2:]
How many times do I have to tell you
Even when you're crying you're beautiful too
The world is beating you down, I'm around through every mood
You're my downfall, you're my muse
My worst distraction, my rhythm and blues
I can't stop singing, it's ringing, in my head for you

[Pre-Chorus:]
My head's under water
But I'm breathing fine
You're crazy and I'm out of my mind

[Chorus:]
'Cause all of me
Loves all of you
Love your curves and all your edges
All your perfect imperfections
Give your all to me
I'll give my all to you
You're my end and my beginning
Even when I lose I'm winning
'Cause I give you all of me
And you give me all of you, oh

[Bridge:]
Give me all of you
Cards on the table, we're both showing hearts
Risking it all, though it's hard

[Chorus:]
'Cause all of me
Loves all of you
Love your curves and all your edges
All your perfect imperfections
Give your all to me
I'll give my all to you
You're my end and my beginning
Even when I lose I'm winning
'Cause I give you all of me
And you give me all of you

I give you all of me
And you give me all of you, oh

Quotes of the day.





Nobody in life gets exatly what they thought they were going to get.

But if you work really hard, and you're kind, amazing things will happen.

I'm telling you : Amazing things will happen.


Thursday, May 15, 2014

Detik itu. 14 April 2014



Ditulis Oleh, Adik ku Yohana Tawith :(

Tanggal ini. Sebulan lalu. Adalah kali terakhir ku lihat mata redup bapa membalas pandanganku sebelum sel-sel yang jahat menguasai. Sebulan lalu waktu ini, merupakan malam paling sukar untuk kami sekeluarga lalui. Satu keputusan yang bijak perlu dibuat. 

Malam itu, aku tidur dengan mama di atas katil wad bapa dan ahli keluargaku ada yg di kerusi ada yang di lantai wad sambil bapa dimasukkan tiub pernafasan di CICU. Malam itu, hanya doa dan air mata kawanku. Betapa aku kecewa dan terkilan. Malam itu bapa sepenuh hati mahu aku tidur sekali menjaganya di wad bersama mama. Tapi aku sampai agak lewat dan ketika itu bapa sudah half concious dan tidak menyambut kehadiranku seperti biasa. 

Hati mulai gusar. Syukur abang dan kakak ipar tidak jadi pulang KM pada malam itu. Tanpa mereka aku tidak akan mampu menghadapi semua dugaan itu keseorangan. Panggilan doktor memanggil bapaku "Pakcik.. Pakcik.. Pakcik Tawith.." amatlah membuat aku trauma dan fobia kerana tiada tindak balas dari bapa. Sebab aku tau. Keadaan bapa sudah kritikal. Imbasan CT scan di otak bapa dilakukan dengan kadar segara dan ya.. Sel-sel jahat sudah menguasai otak bapa. Aku mengigil sepanjang malam itu. Sukar untuk aku percaya.. 

Patutlah bapa selalu mengadu sakit kepala yang teramat. Namun kini bapa tenanglah di sana tanpa kesakitan. Allah Maha Mengasihani. Ya Allah.. Kau tabahkan hati kami untuk teruskan hidup tanpa insan yang kami kasihi. Betapa aku merindui untuk memanggil "Pa.."Di setiap hari hariku.. Sahabat sekalian.. 

Mohon sedekah Al-Fatihah untuk Allahyarham bapaku Tawith Sungkit agar terang dan luas kuburnya dan tenang roh bapa di alam sana. Amin.. — at Sella Pink Villa.


Tuesday, May 13, 2014

Happy Mother's Day 2014





Dear Mom, Puan Mollen Simbaku, I Love you forever & ever. Thanks for being there when i need you. I know it is hard for us after dad left. But i know we will survive. You're everythings to me & all of us now.

&


To all mothers around the world. You should be proud of yourself. You've done your very best to your family.

Happy Mother's Day.

Love,
Mamayiyen + neidal


Saturday, May 3, 2014

15 hari Pemergian mu Bapa.





Berikan aku semangat..

Hairan kenapa hari ini hati terlalu cepat bersedih. Bangun pagi tadi, terus teringat bapa. Scroll gambar2 bapa dalam Hp sebelum & selepas sakit. Bapa hilang berat badan dekat 20kg dalam beberapa bulan saja. Tak dapat bayangkan betapa sengsaranya bapa tak dapat makan sepanjang itu. Yiyen pula tiba-tiba bagitau yang dia mimpi makan dengan atuk & atuk suapkan dia nasi. "Tapi suara atuk serak & atuk tanya kenapa suara dia serak."

Airmata mengalir laju masa Yiyen cerita semua tu. Yiyen pun menangis. Actually memang beberapa hari sebelum bapa tinggalkan kami semua, suara bapa telah serak sampai kadang2 tak paham apa yang bapa cuba sampaikan. Ini disebabkan kerana sel kanser tersebut telah merebak ke peti suara bapa. Sedihhh sangat.

Terus pergi ke katil yang bapa selalu tidur di bilik tetamu. Baring tempat bapa selalu tidur & menangis lagi. Bau bapa masih lagi ada. Kuatkan semangat untuk turun tingkat bawah rumah & menyapu lantai rumah..

Lepas tu, Buka peti sejuk pula sebab nak masak, nampak pula buah labu, peria & terung yang kami beli masa bapa datang KL haritu utk prosedur PET scan. Bapa sempat makan sedikit je semua tu, itu pun makan kuah dia je. Bertambah lagi kesedihan ini. Tak sanggup nak buang semua tu walaupun dah kecut. Terasa bapa baru je datang rumah hari tu.

Rupanya.. Baru perasan harini hari Sabtu, Hari perginya bapa 2 minggu lepas. Sudah 15 hari pemergian bapa tapi hati masih terlalu bersedih. Walaupun luaran saya nampak macam kuat, namun hakikatnya hati ini masih terlalu rapuh. Satu lagi kenangan bersama bapa, biasanya setiap hari Sabtu, pasar malam Kota Kemuning, bapa akan pesan beli nasi Kerabu. Itu memang makanan kegemaran bapa. Oh sedih lagi.. T______T

Buat sahabat yang membaca semua ini. Maafkan saya, bukan sengaja buat macam ni, tapi perasaan sedih tu datang tiba2 especially masa saya tengah makan. Tadi tengah makan tghari, perasaan sedih yang amat sangat tiba2 datang & saya menangis teresak esak depan anak2 & suami. Sampai Neidal tanya "kenapa mama sedih?" Atuk sakit ke? Atuk dah masuk dalam Pasir?" Tambah sedih dengan soalan itu.

Airmata bertambah deras mengalir.. Mata pun dah bengkak. Sesungguhnya diri ini terlalu merindui Bapa :(

Ya Allah, Ya Tuhan ku. Kau tempatkan lah Bapaku di kalangan orang-orang yang beriman..

Amin ya Rabil Alamin..


There was an error in this gadget

Advertisement

Blog Widget by LinkWithin