Sunday, May 15, 2011

The Story of Neidal 1st Birthday :)


Hari ni seperti dijanjikan..saya nak buat entry pasal Birthday Neidal tempoh hari.. mesti uolls tertunggu tunggu kan..ada ke yang tunggu? hehehe... rasanya ada berpuluh puluh gambar saya upload kat sini..so uolls jangan muntah ye :p layankan aje..



Inilah dia A3 Welcoming poster masa birthday Neidal hari tu.. Bumble Bee is the theme and of course Black and Yellow is the theme colour...sampaikan ada kawan cakap..ni Maybank yang sponsored ke? hahaha baru saya perasan..



All printing service by marryme2u ye..u guys should check her blog for more items.. Saya sebenarnya dah lama cari tema Birthday Neidal ni.. Nasib baiklah jumpa tema apa yang sesuai dan terus pikirkan apa yang patut untuk decorations..



Walaupun semua ni adalah last minute plan..tapi saya puas hati dengan all decoration.. kalau buat sendiri memang rasa puas..dan yang sebenar benarnya saya just nak celebrate dengan keluarga terdekat je..tapi bila my mum cakap buat jelah birthday Neidal ni sebab inikan his 1st birthday..so saya pun terus buat..



Siap tempah Fancy cookies 3 hari sebelum Birthday Neidal..Thanks kak Wan kerana berjaya siapkan 49 pieces fancy cookies ni..uolls gi check her FB Wan Nor Wns okey..dia baru je berjinak jinak dengan dunia bakery ni tapi hasilnya memang memuaskan..



cute kan!



Design yang kedua pula..



The A3 Welcoming poster once again..



The dessert Table.. yang ni baru acah acah sebenarnya..saya baru nak practise mana nak letak semua bahan bahan tu.. then perasan tak, my deco items kebanyakannya dari Ikea! I Love Ikea! that's why..



Neidal's birthday pack..



Some of the jajans..



M&M's



As usual..signage size A4 ni mesti ada kalau saya buat birthday or untuk weddings :) comel betullah frame gambar dari Ikea ni..dah le murah..thats why beli banyak banyak :)



Practise will make you perfect..



Pandangan dari atas..



Pandangan dari depan once again.. gambar memang banyak ye..almaklumlah sebab excited :p



Yiyen sempat bergambar sebelum gi sekolah..



Party hats ni sebanarnya saya dapat free dari kawan masa birthday yiyen tahun lepas..oleh kerana belum digunakan..saya pun gunalah untuk birthday Neidal ni..jimat sikit :) cuma lagi, saya tampal dengan sticker Neidal so topi tu akan nampak lagi cantik!



Yang ni pula..sticker untuk Party pack Neidal..saya suka gunakan sticker sebab banyak yang kita boleh buat..lagipun senang..boleh terus tampal kat mana mana tanpa guna gam..



Ada jellybeans! teruja dengan jellybeans thats why beli..



Ok yang ni versi yiyen dah nak gi sekolah.. dia nak saya gambar juga sebelum gi school sebab dia pun excited..bila kita nak celebrate ni mama? balik balik tanya..



The party packs yang telah dilekatkan stickers..tinggal nak isi jajan lagi dalam tu..



Another picture..




Siap ada sesi photoshoot lagi :)



Goodies for Neidal's Nursery..semuanya 50 pcs...untuk kawan kawan Neidal kat sana..



Pandangan dari jauh..



Pandangan dekat sikit..



Kalau ada sesiapa nak gunakan the way i decorate Neidal's dessert table ni..boleh je tapi uolls kena mention nama saya ok..saya memang malas nak letak watermark kat gambar ni sebab gambar Neidal dah memang ada kat gambar so..kalau orang tu nak ciplak pun susah :p



Pagi tu kebetulan cuti..so saya sempat ke BaloonBuzz kota kemuning untuk membeli helium Baloon ni.. barulah thrill deco mak kan..hehehe..



Banyak kali tukar posisi posisi setiap bahan bahan tu..sekejap letak sana sekejap letak sini..



Masa ni kek belum sampai so saya gantikan dengan M&M's dulu..just nak photoshoot..



Yeah!!



Pandangan dekat..Hap-Bee Birthday Ensemboy!



Bekas besi tu comel tak? special sikit kan..



Biar puas tengok gambar banyak sangat hari ni..hehehe..



Tema kuning ni memang sangat sesuai dengan Neidal :)



Love em!



Bekas cupcakes tu saya letak gula gula instead of cupcakes...saya dah tau dah..budak budak takkan makan cupcakes sebab banyak lagi makanan lain yang memikat hati diorang..lagipun dah puas makan kek besar :)



Pandangan dari atas lagi sikit..



OK ni dia gambar ensemboy kita!! Yippie..masa balik dari nursery hari tu..terus tukarkan baju then ambik gambar dia dulu yang paling penting..mood dia sangat okayy! thank GOD..



Bumble Bee in da Hauz!! Tengah excited tengok deco mama dia :)



Curik bekas cupcakes dan lariiiiiii!!



Fyi, headband sesungut Bee tu saya beli kat BaloonBuzz juga..memang semua ada kat BalonBuzz tu..harus pegi kalau nak buat party! Baju,seluar dan topi from BabyGap :)



Neidal tengah kira bekas cupcakes..



Bersama kakak tersayang..yiyen..



Apalah yang memarik perhatian dia tu....



Cayangggggggggggggg diaaaaaaaaaaaaa!! muahhh!! Happy 1st Birthday dear ensemboy mama! dah besar nanti jadi orang yang berguna ok :) Mama Love you sayang!

p/s: Majlis harijadi dia saya akak buat di lain entry :) Thanks for reading my blog guys..




2 comments:

  1. Comel besday boy dgn tema bee tu! harap dapat guna khidmat mamayiyen utk besday party kami akan datang. Boleh??

    ReplyDelete
  2. hi Dieyana..
    sorry terlepas pandang comment ni..
    sure ke nak guna khidmat mamayiyen ni??
    bila tu? hehe..

    ReplyDelete

Advertisement

Blog Widget by LinkWithin