Sunday, May 22, 2011

Temanku dikala bershopping!



Woohoo! nilah dia teman sejati ku semasa bershopping..thats why i shop with Discount only! Sesiapa yang shop without discount tu rugi tau! kadang kadang memang susah nak kena tunggu time sale lah..tunggu dapat voucher lah baru dapat shopping tapi bagi saya semuanya akan berbaloi kalau kita bersabar..

Jalan jalan tengok barang dan cuci mata ataupun dengan kata lain 'survey' dulu.saya selalunya akan survey barang yang saya nak tu sampai 3 kali baru saya beli barang tu.Kena pandai banding bandingkan harga dari setiap kedai..maksud saya bandingkan apa yang kita nak beli je.bukan semua barang ok..



some of them :)
fyi,
i didn't owe any Credit cards ok..
only Debit Cards..


Kalau masuk kedai cari sale yang ada discount sampai 70% dulu then 50% :) tapi uolls kenalah pastikan yang harga tu bukan harga tipu..yakni kalau bukan sale pun itu adalah harga dia..memang dah kena tipulah...kena cari yang betul2 after less memang murah..kita mesti jadi pengguna yang bijak ye..

Saya paham yang ramai orang cakap saya ni suka bershopping..tak membazir ke? owh ya! kan saya dah terangkan di atas..i shop with Discount :) dan kadangkala saya rewardkan diri ini dengan hadiah setiap bulan selepas penat berkerja.apa kata uolls give a rewards to urself too! pasti uolls gembira lepas berkerja dapat hadiah kan!

Bijak membeli Bijak memakai :)



No comments:

Post a Comment

Advertisement

Blog Widget by LinkWithin