Sunday, September 19, 2010

My bff open house..

How's your Raya guys? Bagi ku raya tahun ni memang best..walaupun tak dapat balik ke kampung halaman..itu sudah menjadi lumrah kerana sudah menjadi perjanjian si suami isteri untuk bergilir gilir beraya di kampung masing masing..tahun ni kami beraya sakan ke rumah sahabat handai dan keluarga..terbaekk lah!



Ni gambar selingan untuk tatapan bersama ye..hehe..macam iklan balik kampung pun ada kan.. haha..entry ni adalah khas di tujukan buat BFF ku Syaidatul Zariyah dan suaminya yang telah menjemput kami sekeluarga juga untuk beraya di rumah mereka di Lake view Putrajaya :) wah nama tempat macam best je kan syai...



teng teng teng...dah sampai pun ke rumah mereka..sesampainya kami di rumah..daddyaryssa belum balik dari beli ice...thanks for your effort Ben..mesti penat menyediakan juadah buat kami..alahai kalau hidang teh panas pun kami minum jangan risau bff ku..



Sementara bff sibuk di dapur,aku seperti biasa membuat apa yang seorang blogger biasa buat..kan kan kan..tak kan u olls tak tau?? apa lagi sesi photoshoot lah..dengan menggunakan kemera canggih sony ericsson ku ittew! :p kesian..betul lah.. tapi i tak kisah sebab kamera hp ku itu lah yang banyak berjasa untuk blog ku ini..walaupon...




Ini dia sudut Aryssa bermain..Aryssa tu adalah anak kepada syaidatul..she is 2 years old bulan 10 ni kalau tak silap..hmmm..buat tak birthday party dia tahun ni syai?? jgn lupa jemput i yer..



Yiyen ku pun ala ala model gitu posing dengan baju raya nya 2 tahun lepas..nasib baik muat lagi kan yen..its from Dang Anum's SACC Mall..



Ok mari kita lihat apakah juadah yang telah syai sediakan untuk kami sekeluarga.. kelihatan menarik di situ..apakah?? makanan yyang disediakan memang lazat sampaikan saya tambah banyak kali ok.. di tambah pula adanya sate ayam dan daging..confirm makan tak hengat :)



Nice isn't it their table presentation?? combination of black and red is owesome! ni yang makan pun macam tak nak berenti je..sedap dan selesa makan..



See.. saya kalau dah nampak susunan menarik macam ni memang tak akan lepaskan peluang untuk ambil gambar..yelah lepas makan confirm dah bukan macam ni kan.. so kenalah cepat cepat snap.. saya dah minta kebenaran tuan rumah untuk ambil gambar ni ye..i also asked permission to blog about this..harap syai suka entry ni...its my passion if i can write something like this..



Bekas biskut yang amat cantik sekali! i like!! i dah tanya dia beli kat mana..sebab bekas biskut ni memang menarik minatku..hehe..



Pemandangan di luar beranda rumah..terasa tenang je bila berada disini...boleh minum minum petang bersama keluarga...siap berhadapan dengan tasik putrajaya lagi..thats why they called their house lake view home:) naissss...



Tempat kegemaran aryssa iaitu ruang tamu.boleh tengok disney channel lama2..aryssa is so cute sebab dia dah hafal watak cartoon di dalam tv tu..siap nyanyi nyanyi lagi semalam..



Pemandangan dalam rumah dari arah pintu masuk..menenangkan jer... itu dia si suamiku yang tak sempat bersembunyi masa aku mengambil gambar ini..



Oh..their wedding photo collections...memang cantik syai! bagus juga hari hari tengok terus teringat zaman2 bercinta ye tak? :)



Aryssa concentrating with her favourite cartoon...can't really remember the cartoon is..aryssa ada sebut tapi saya dah lupa tajuknya.. comel jer kan aryssa ni..



..me & Aryssa Layla..



Yiyen dah buat macam rumah sendiri u olls... siap posing macam ni tengok tv aryssa..hehehe..
oleh kerana aryssa geram dengan yiyen...dia pun...



terus naik ke badan yiyen dan...



Tidur di atasnya! hahaha so cute kan..yiyen ni memang penyayang...so dia tak akan marah kalau budak kecil buat dia macam ni...kalau orang besar..memang dah kena side kick dah..



Woohoo..me n my entemboy!! memang sengaja datang ke sini tak pakai baju sedondon.. semua baju kami semalam tak sama kaler..corak 1 malaysia katanyer... :p



Ini dia sebenarnya gambar sebenar setelah bff ku menghidangkan kesemua juadah untuk kami semalam..lazat sekali...



Tidak di lupakan dessert wajib bff ku.. brownies dari SR + ice cream vanilla...uh tempting!!



Eh eh ramainya anak syai?? wah! kalau lah... ni kombinasi anak ku dengan anaknya.. memang susah nak snap masa ni sebab kejap sorang tengok tempat kiri kejap sorang tengok bawah. neidal dengan aryssa la tu..hehehe..last last i snap jer..sebelum syai lenguh mendukung si budak chubby 7kilo itu..



Para bapa bapa sedang bergossipan..cerita pasal apa ye?? kami dengan cerita kami dan diorang dengan topik they alls..layankan aja...



Dekat dekat nak pulang... kami mengambil kesempatan bergambar sefamili di rumah mereka ini..kalau kat rumah sendiri memang tak dapat ambil sebab sape nak amikkan kan? so inilah dia gambar family kami ke 4 setelah 4bulan lebih kehadiran neidal..memang tak sempat lagi ke studio untuk family photo..tapi InsyaAllah..akan datang..wah!!



Versi goyang...tapi i nak upload juga sebab ada aryssa masa ni..tak kiasah lah..janji ada gambar
kan aryssa kan??



me n my bff tapi aryssa buat posing best disitu...layankan aje...



dan lagi



take 2..eh tetiba ada minnie mouse aryssa terselit di situ :p



The tuan rumah! saya tau they all pun susah dapat shot macam ni kan syai?? see saya dah menjadikan foto album keluarga mu menarik tahun ini..sila lihat foto di bawah lagi untuk lebih puas hati... sebab saya amat suka gambar sefamili diorang di bawah ini..superkewl!!!



..syai & ben..
thanks for the great foods and the treats.. i owe u guys a pantai timur dish :p
see u soon in kemuning greenhills pula.. yeah..

No comments:

Post a Comment

Advertisement

Blog Widget by LinkWithin