Monday, August 31, 2009

The Story Of My Name...

Aku ingat lagi,masa sekolah rendah dulu,setiap kali pindah sekolah baru mesti kawan2 akan bertanya mengenai nama ku..kenapa septembia,kenapa panjang sangat,then ni nama betul atau nama glamer...phewww..memang aku suda terbiasa dengan semua soalan2 ini..sampai sekarang pun,setiap kali ada kawan atau orang yang tahu nama penuh ku,pasti soalan ini akan ditanya kan kepadaku..Buat pertama kali di dalam alamaya ini aku ingin menceritakan mengenai sejarah nama ku ini...bisakan?

Oh ya,sebelum terlambat,harus juga kuterangkan disini..bahawa nama timangan ku sejak lahir ialah.. BINGO! pasti senang di ingat kan...nama lain,then nama timangan pula lain..tambahlah orang conpiusss...I'm Sorry...my parent yang bagi nama ni and I am Proud of My Name!

Ok,Lets start now...Actually,masa kecil dulu,aku tidak mengambil pusing pun mengenai nama ku yang panjang dan ada 23 huruf semuanya itu..hehehe..aku mula curious mengenai nama ku ini semasa di darjah enam kalau tidak silap aku...setelah ramai sangat kawan2 ku bertanya mengenai keunikan nama ku ini...puasku bertanya dengan mama ku,mamaku pun story la kepada ku...

Masa mama mengandungkanku dulu,dia amat sekali meminati pelakon Indonesia iaitu Yati Octavia.. oleh kerana itu,mamaku pun mengambil la nama itu untuk nama ku tetapi di tambah Noor- dgn bulan kelahiran ditukar...Septembia sbb aku lahir bulan September..dan di tambah pula dengan nama Sherly.So total semua namaku ada 3 patah perkataan..so masa nikah dulu,agak terbelit2 juga lah suamiku melafazkan akad nikah dgn tok kadi tu..nasib baik sah..hehehe...then,yang nama sherly tu datuk sebelah mamaku yang bagi..sbb dia suka sangat nama Sherly..don't know why..

NOORYATI SEPTEMBIA SHERLY BT. TAWITH itu lah nama ku..dan aku pun menamakan blog ku ini sempena nama ku ini ,supaya senang kawan2 search di Google nanti..kalau rasa2 ter-lost contact tu,just type my name and search..kan senang macam tu :)
(sebenarnya agak susah berbahasa melayu dlm blog :p sorry sbb ayat2 ku dalam blog ni,grammar BM mcm xbetul hehehe..)

Oklah rasanya sudah cukup panjang aku menerangkan disini mengenai nama ku ini..harap kawan2 semua puas hati..kalau ada apa2 soalan,silalah tinggalkan komen disini..pasti akan ku jawab..

p/s:adik beradik perempuanku memang got long2 name...so,kalau rajin,silalah ke blog kakakku http://www.ktawith.blogspot.com/ dan adik perempuan ku http://www.dyanayo.blogspot.com/ ok..tapi yang peliknya,adik2 lelaki ku nama pendek pula,except abang ku yang namanya agak panjang juga sedikit..my brothers ni belum ada blog lagi kecuali adik ku yang ni saja yang ada blog.. http://www.auracado.blogspot.com/

And that is the Story Of My Name... who was born on the 14th of September 1980..
*hint utk bagi bday present :) hehehe..jgn marah...




The Owner of this blog
nsst
Nooryati Septembia Sherly
-
-
-
aka

-

-

-

so,kalau jumpa tu,jangan lah segan2 untuk tegur ok..

pasti ku balas juga teguran itu

sebab BINGO tidak mungkin sombong :)

-SEKIAN-

nsst/bingo

No comments:

Post a Comment

Advertisement

Blog Widget by LinkWithin