Wednesday, August 19, 2009

My Happy & Hot day!

*My Small Family*
yang xde kena mengena dgn tajuk di atas...
My new Maxis USB Modem


Hari ni adalah hari gembira bagi ku sebab got my new USB Maxis Broadband..sbenarnya semalam lagi nak amik BB ni tapi salesgirl tu cakap yang my name is Blacklist under TM Touch (sekarang Celcom) terus terpinga2..bila masa pula pakai TM Touch...chewah buat2 lupa plak.. Dalam kereta otw balik baru teringat pernah pakai line 013 TM Touch masa tahun 2002-2005...lama tu...tapi rasa2nya xde hutang pon :p hishhhh....masalah nih...

Pagi tadi,awal2 lagi saya pegi ke Celcom cawangan Kota Kemuning, lepas hantar Yiyen ke Smart Reader...mmg excited giler ni sbb nak amik broadband sekali n nak tanya why BLACKLIST...sesampai saja di Kedai Celcom tu, sales rep tu BUAT2 DEK jer...kita bagi salam,baru nak berenti taip2 depan komputer..MMG XMESRA ALAM betul!! hampeh..pastu saya tanya la psl Broadband sbb nak amik pakej dia.tapi sblum tu tanya coverage rumah saya ada ke x...

me: boleh check x,coverage Celcom Broadband kt rumah saya..(alamat di beri)

sales rep: sorry kak,kami mmg xdapat check coverage2 ni..kena pegi centre..
hah..(dalam hati)..mengong betul org ni...kedai lain cthnya digi,P1,maxis,semua advance boleh check coverage..buta IT ke org ni.kan boleh check online...tapi mcmana bole kerja kt sini...hishhh...sakit hati tul! Depan kedai,signboard besar..Celcom & Streamyx Broadband!
tapi servis hampeh!

me: mcmana nak beli kalau xleh check coverage? (dgn nada tinggi) sbb dah panas dgn sales rep ni..

sales rep: kena pinjam sape2 punya Broadband la utk tau ada coverage atau x? (ayat bodoh..xlulus SPM)

me: ish...ada pulak mcm tu..xpro langsung...mana Celcom Centre? bagus pegi sana lagi puas hati..

sales rep: dekat dengan Concorde hotel.. (jawapan umum)

me: ok la Thank U! *sakit hati dgn org yg acuh,xcuh bagi jawapan...bodos betul!

*me terus blah dari kedai tu...

so kepada sesiapa yg tinggal di Kota Kemuning,xpayah lah pegi kedai Celcom tu (sebelah 7eleven)..service ZERO! Org yang mmg teruja nak amik Celcom BB pun jadi xsemangat...

Dipendekkan cerita,saya pun pegilah ke Celcom Centre kt seksyen 9,Shah Alam..sesat2 juga la.tapi call Celcom careline,dapat jumpa juga akhirnya..phew...
amik nombor..tunggu sekejap jer,terus dilayan dgn penuh dedikasi..ni baru lah CELCOM..
tanya sales rep tu..nama dia Susy Emelda...nasib baik layanan baik..siap bagi salam lagi..

Dia bgtau yg saya ada hutang tertunggak dgn TM Touch rm280+..OMG! why can be like that? oh no! sbb seingat saya,mmg xde hutang,yg ada mungkin sewa bulanan je rm50 mcm tu...saya pun mintala diskaun dari sales rep tu..dia pun bagi la 20%,so kena bayar rm220+..whateverla..yg penting *Nama I dah X Blacklist lagi* dah CLEAR ok!

OK la...kita cerita psl Maxis Broadband pula...lepas settle dgn Celcom tu,saya pun terus ke Maxis SACC Mall,Shah Alam..Layanan diorang mmg the Best! Cayalah...sape2 yg kerja kt Maxis tu, bagi la award kt perkerja Maxis SACC MAll okeh? tapi lupa lak tanya nama dia..xpe,saya cam muka dia..dia siap bagi 3 free gift lagi kt saya ok...shhhhhh...

Plan Broadband yg saya amik ni yang RM138/month..tapi oleh kerana ada promotion,dapat rebate RM20,then kalau pelanggan Maxis postpaid,dapat lagi rebate RM10,then kalau bayar guna debit card maybank visa,rebate lagi RM10...jumlah yg saya perlu bayar utk sebulan hanyalah rm98..dengan kelajuan HSDPA 3.6Mbps,fair usage 6G..n dapat USB modem lagi... puas hati betul...so sesiapa nak amik pakej Maxis ni,sila la ke cawangan terdekat before 31st August,sbb promotion habis after that.

Itulah yang tajuk besar kat atas tu My Happy & Hot Day :) walaupun pagi2 lagi dah hangat dgn budak Celcom Kota Kemuning yg xpegi school tu..

p/s: So mulai hari ni,bole lah saya update blog ini tanpa delay kan...hehe..ok lah bye sumue :)
semoga mendapat pengajaran dari pengalaman saya diatas..

nasihat kesihatan: bermuka manisla dgn sesiapa saja..xkena bayar pun..orang lain pun pasti suka dgn kita..jgn tiru perangai sale rep di atas ok...hidup pasti bahagia..

~sekian terima kasih~
mamayiyen

No comments:

Post a Comment

Advertisement

Blog Widget by LinkWithin