Wednesday, May 11, 2011

Off to Penang!


Yeay! Finally i can upload picturesssss thru my laptop! how terrible it is..no internet connection for 2days..i only can use Wifi thru cik ipoon but cannot thru lappy..so malam ni bila dah dapat connection terus nak update blog..


Sabtu lepas weolls anak beranak JJCM ke Penang..seperti entry terdahulu,tujuan ke sana adalah untuk makan angin je dan tak ada tujuan spesifik :) my parent memang tak pernah ke Penang so excited sikit nak ke Penang.saya pun ni adalah kali ke dua ke sana..



Owya, yang ni masa kat rumah lagi..saja nak bergambar sebelum bertolak..bertemakah hijau daun gittew mamayiyen ni.. ensemboy pula merah menyala..hehehe..



Camwhoring wajib



Yiyen dah ketiduran di pertengahan jalan..ngantuk sangat lah tu..semalaman dia tanya bila nak gi Penang..ada kolam ke tak..last last dia cakap taknak mandi kolam tapi nak mandi bathtub jer..



Ensemboy pun dah tertidur kat belakang tu..kelihatan dalam gambar my mom and my dad too :) how cute ensemboy di apit oleh atuknenek dia..



Sampai ke Penang Bridge akhirnya..cepat cepat keluarkan cik ipoon untuk snap jambatan penuh sejarah ni..kebetulan bateri handphone dah tinggal 8% masa ni..so snap apa yang penting jer..



Actually saya dah beli charger kereta untuk iPhone kat kedai Machine,Sunway Pyramid hati tu..tapi tetiba tak boleh guna pula..aduhhh..sakit sekali hati..dah le mahal..nanti nak pulangkan balik charger tu.. sampai Penang terus beli charger..yang kebetulan ada PIKOM PC Fair kat PISA..




Eh lupa pula...ensemboy ni sepanjang jalan sekejap tidur sekejap bangun..kalau dah bangun...memang aktif sangat..so saya mengambil kesempatan ini untuk merakamkan seberapa banyak gambar dia yang sedang ceria ni :)



Masa ni mata ala ala PlayBoy! haha!!



Bluekkk! dah pandai ejek mama..



Menunjukkan giginya yang dah 10 batang..termasuk gigi geraham yang dah tumbuh di bahagian dalam..



Senyum lagi..


Ejek lagi..



Penat sudah!



Masa untuk gigit gigit pula..


Gerammmmm....



Sesampai di bilik hotel bateri iP4 dah nak abes..so off sekejap dan snap persekitaran dalam hotel.. Kami menginap di Hotel Vistana yang terletak di Bukit Jambul,Penang.. ianya terletak betul betul bersebelahan dengan The Bukit Jambul Complex dan tak jauh dari QueensBay Mall..itu yang penting tu sebenarnya..hehehe..



Terdapat ruangan dapur untuk memasak..Neidal dah start racing kat dapur pula.. :p



Ruang makan..



Sesuai untuk yang berkeluarga menginap di sini..



Vistana's toileteries..



Terdapat ruang tamu juga..



TV di ruang tamu..



Pintu depan bilik hotel..



Bilik untuk iron baju..



Ruang dapur sekali lagi..



Bilik mandi master bedroom.. Actually kami menginap di 2 Bedroom suite Vistana.. sangatlah convenient! dan puas hati sebab macam rumah sendiri pula..luas sampai neidal puas lari kesana sini.. lupa nak snap gambar master bedroom..master bedroom besar juga..kalau uolls nak tengok gambar bilik yang kami menginap ni..jenguk DISINI



Ensemboy kepenatan main kejar kejar dengan kakak dia..



Ok masa untuk mandi.. tempat mandi pun special..hehehe..



Gumbiranya diaaa...mandi dalam sinki..masa ni yiyen dah siap mandi dalam bathtub..



Oh! bergaya ala ala model sinki :)



Neidal memberikan pose istimewa dalam sinki tersebut..haha! Hari pertama kami habiskan sisa sisa petang ke PISA untuk mencari apa apa yang patut... paling happy sebab dapat charger kereta + rumah untuk iPhone rm22 jer! murah gilak!



The next day, kami breakfast kat Original Kayu Nasi Kandar belakang Vistana hotel tu.. ohya,sebelum ke restoran ni..masa kat Carpark,terserempak dengan penyanyi & pakar motivasi Fazley Yaakob..tak sempat bergambar dengan dia sebab tergamam..kereta dia parking sebelah kereta weolls jer..tapi sempatlah saya tweet dengan dia :) dan dia reply..kalau nak tengok dia reply..check Twitter saya :p



Mom & Dad baru siap mengambil Nasi Kandar untuk sarapan pagi..enak banget ayam goreng dia..ranguppp sangat!



Neidal yang gundah gulana nak turun dari babychair..saya bukan lagi Baby katanyer :p haha!



Ini juadah ku.. agak simple sebab nak makan nasi dengan ayam goreng je sebenarnya.. kuah tu yang tak pedas punya..kang cir birs pula..



Pheweeeet!! terkejut beruk melihat roti tisu yang telah di order oleh yiyen ni.. sekali dihantar kat meja kami..punyalah mak oiii! tinggi macam gunung Kinabalu!



Ni my dad dengan cousin dari sebelah mak saya yang kebetulan kerja kat Penang..so dialah yang jadi pemandu pelancong kami hari tu..



Sekali di baringkan di atas meja..perlukan 3 buah pinggan untuk menampung roti tisu tersebut! terbaekkk lah!



Ok ni dia Signboard restoran tersebut..Original Penang Kayu Nasi Kandar.. Lepas ni kami terus ke Feringgi pula..nak ke Hard Rock Hotel untuk membeli souvenir :) memang bestlah JJCM kat Penang ni..lain kali nak datang lagi.then lepas ni nak kemana pula ye...hmmmmm... suggestion pleasee....


No comments:

Post a Comment

Advertisement

Blog Widget by LinkWithin